Publikationen
Burrmann, U., Dreiskämper, D. & Henning, L. (2025) Jugend, Sport und Raumstruktur – zur Relevanz von Sport für Jugendliche in differenten Raumgefügen. In: Cathleen Grunert · Katja Ludwig (Hrsg.) Jugend - Ländliche Räume - Peripherie(sierung). Theoretische und empirische Erkundungen regionaler Ungleichheiten. S. 227-256. Springer VS
Burrmann, U., Dreiskämper, D., Göttlich, E., Henning, L., Süss, L.P., Veltmaat, A. (2025) Partizipation und demokratische Handlungskompetenzen von Jugendlichen und Sportgruppen, Sportunterricht Themenheft: AfD und Schulsport. 74(1), 37-38.
Brinkmöller, B., Dreiskämper, D., Höner, O., & Strauss, B. (2024). The role of motivation in selection processes—comparing sports and business. Frontiers in Sports and Active Living, 6, 1463910.
Barkoukis, V., Ourda, D., Bondarev, D., Andjelkovic, M., Bochaver, K., Brueckner, S., Dreiskämper, D., Kaffe, S., Mallia, L., Veltmaat, A., Zelli, A., & Petróczi, A. (2024). From thoughts to action: Athletes’ perspectives on anti-doping legitimacy, and their behavioral support for anti-doping policies. Journal of Applied Sport Psychology, 1-21.
Dreiskämper, D., Burrmann, U., Kehne, M., Neuber, N., Rulofs, B., Süßenbach, J., Voigts, G., & Henning, L. (Hrsg.). (2024). Die Potenziale von Bewegung, Spiel und Sport für gesundes Aufwachsen von Kindern und Jugendlichen in Deutschland - Befunde und Analysen aus dem Projekt Move for Health. Springer VS.
Burrmann, U., Dreiskämper, D. & Henning, L. (2024) Jugend, Sport und Raumstruktur – zur Relevanz von Sport für Jugendliche in differenten Raumgefügen. In C. Grunert und K. Ludwig (Hrsg.) Jugend – ländlicher Raum – Peripherie(sierung). Springer, in press.
Burrmann, U., Henning, L., & Dreiskämper, D. (2024) Sport von Jugendlichen in der Freizeit vor dem Hintergrundgesellschaftlicher Trends. Forum Kinder- und Jugendsport https://doi.org/10.1007/s43594-024-00132-4
Henning, L., Burrmann, U., Göttlich, E., & Dreiskämper, D. (2024). Prädiktoren von regelmäßiger sportlicher Aktivität, Sportver-einsmitgliedschaft und mentaler Gesundheit von Jugendlichen – Ergebnisse der für Deutschland repräsentativen Move-For-Health-Studie. Forum Kinder- und Jugendsport. https://doi.org/10.1007/s43594-024-00133-3
Limmeroth, J., Pauly, H., Schücker, L., Zenko, Z., & Hagemann, N. (2024). Maintain your mind, maintain your focus: Effects of focused attention and intensity in experienced runners. Psychology of Sport and Exercise, 73, 102616.
Marckhoff, M., Dahl, S., Dreiskämper, D., Duensing-Knop, F., Große-Westermann, U., Henning, L., ... & Föcker, M. (2024, April). Jugendliche mit psychischen Erkrankungen im Sport–das Setting macht’s. In Forum Kinder-und Jugendsport, 1-5.
Petróczi, A., Martinelli, L. A., Thrower, S. N., Veltmaat, A., Heyes, A., Barkoukis, V., ... & Zelli, A. (2024). Elite athletes’ values in action: an important yet complicated aspect in anti-doping education. International Journal of Sport and Exercise Psychology, 1-27.
Ehlen, S., Henning, L., Rehaag, R., & Dreiskämper, D. (2023). Kindergesundheit in sozioökonomisch benachteiligten Stadtquartieren–eine Strukturgleichungsmodellierung. Prävention und Gesundheitsförderung, 18(4), 576-588.
Henning, L., Tietjens, M. & Dreiskämper, D. (2023). The meaning of school grades and self-concept for general self-esteem in secondary school students: A comparison between the physical fitness and verbal domain using the internal/external frame of reference model. Zeitschrift für Sportpsychologie, 30(1), 23–35. doi: https://doi.org/10.1026/1612-5010/a000375.
Veltmaat, A., Dreiskämper, D., Brueckner, S., Bondarev, D., Heyes, A., Barkoukis, V., ... & Petróczi, A. (2023). Context matters: athletes’ perception of dopers’ values, actions and vulnerabilities. Frontiers in sports and active living, 5, 1229679.
Barkoukis, V., Mallia, L., Lazuras, L., Ourda, D., Agnello, S., Andjelkovic, M., Dreiskämper, D. … & Zelli, A. (2022). The role of comprehensive education in anti-doping policy legitimacy and support among clean athletes. Psychology of Sport and Exercise, 102173.
Dreiskämper, D., Tietjens, M., & Schott, N. (2022). The physical self-concept across childhood: Measurement development and meaning for physical activity. Psychology of Sport and Exercise, 61, 102187.
Henning, L., Dreiskämper, D., Pauly, H., Filz, S., & Tietjens, M. (2022). What Influences Children’s Physical Activity? Investigating the Effects of Physical Self-Concept, Physical Self-Guides, Self-Efficacy, and Motivation. Journal of Sport and Exercise Psychology, 44(6), 393-408.
Henning, L., Dreiskämper, D., & Tietjens, M. (2022). The interplay of actual and perceived physical fitness in children: Effects on motivation and physical activity. Psychology of Sport and Exercise, 58, 102055.
Clancy, S., Owusu-Sekyere, F., Shelley, J., Veltmaat, A., De Maria, A., & Petróczi, A. (2022). The role of personal commitment to integrity in clean sport and anti-doping. Performance Enhancement & Health, 10(4), 100232.
Dreiskämper, D., Burrmann, U., Kehne, M., Neuber, N., Rulofs, B., Süßenbach, J., Voigts, G., & Henning, L. (Hrsg.). (2024). Die Potenziale von Bewegung, Spiel und Sport für gesundes Aufwachsen von Kindern und Jugendlichen in Deutschland - Befunde und Analysen aus dem Projekt Move for Health. Springer VS.
Dreiskämper, D., Tietjens, M., & Schott, N. (2022). The physical self-concept across childhood: Measurement development and meaning for physical activity. Psychology of Sport and Exercise, 61, 102187.
Dreiskämper, D. (2021). Sport bei ausgewählten Erkrankungen im Kindes- und Jugendalter - Neurologische und Psychiatrische Erkrankungen. In Menrath, I., Granacher, U., Graf, C. (Hrsg.), Kompendium Kindersportmedizin. Springer.
Dreiskämper, D., Utesch, T., & Tietjens, M. (2018). The perceived motor competence questionnaire in childhood (PMC-C). Journal of motor learning and development, 6(s2), S264-S280.
Dreiskämper, D., Tietjens, M., Honemann, S., Naul, R., & Freund, P. A. (2015). PSK-Kinder–Ein Fragebogen zur Erfassung des physischen Selbstkonzepts von Kindern im Grundschulalter. Zeitschrift für Sportpsychologie.
Dreiskämper, D., Strauß, B., Hagemann, N., & Büsch, D. (2013). Influence of red jersey color on physical parameters in combat sports. Journal of Sport and Exercise Psychology, 35(1), 44-49.
Henning, L., Dreiskämper, D., & Tietjens, M. (2022). The interplay of actual and perceived physical fitness in children: Effects on motivation and physical activity. Psychology of Sport and Exercise, 58, 102055.
Leis, O., Raue, C., Dreiskämper, D., & Lautenbach, F. (2021). To be or not to be (e) sports? That is not the question! Why and how sport and exercise psychology could research esports. German Journal of Exercise and Sport Research, 51(2), 241-247.
Raue, C., Dreiskämper, D., & Strauß, B. (2020). Do we agree on who is playing the ball? Developing a video-based measurement for Shared Mental Models in tennis doubles. Plos one, 15(12), e0242783.
Utesch, T., Dreiskämper, D., Naul, R., & Geukes, K. (2018). Understanding physical (in-) activity, overweight, and obesity in childhood: Effects of congruence between physical self-concept and motor competence. Scientific reports, 8(1), 5908.
Utesch, T., Dreiskämper, D., Strauß, B., & Naul, R. (2018). The development of the physical fitness construct across childhood. Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports, 28(1), 212-219.
https://orcid.org/0000-0001-7156-9462
https://www.researchgate.net/profile/Dennis-Dreiskaemper
https://orcid.org/0000-0002-8447-0434
https://www.researchgate.net/profile/Charlotte-Raue
https://orcid.org/0000-0001-8808-5923
https://www.researchgate.net/profile/Hannah-Pauly